Strona główna >>> Wiadomości

Wiadomości

2009-06-16

Pionier w dziedzinie komfortu kabiny ma 30 lat

Kiedy wprowadzono kabinę Globetrotter na rynek, Volvo liczyło na ...

Kiedy wprowadzono kabinę Globetrotter na rynek, Volvo liczyło na sprzedaż kilkuset sztuk rocznie. Ale ten niszowy, jak początkowo sądzono, produkt szybko okazał się być sukcesem. W tym roku, 30 lat od jego premiery rynkowej, dziewięć spośród dziesięciu nowych samochodów ciężarowych Volvo FH to pojazdy z kabiną Globetrotter. Teraz, dokładnie tak jak na samym początku, główne elementy, na których opiera się koncepcja kabiny Globetrotter to środowisko kierowcy i komfort w kabinie na światowym poziomie.

  Kabina Globetrotter została zaprojektowana w celu zaoferowania bezpieczniejszej opcji w przypadku realizacji zadań transportowych na duże odległości. Wolumen przewozów pomiędzy Europą Zachodnią i Wschodnią regularnie zwiększał się w latach 70. ubiegłego stulecia. Podróże trwały po kilka, nawet kilkanaście dni, a w trasę udawało się dwóch lub więcej kierowców, prowadząc pojazd na zmianę. Często, jedynym dostępnym sposobem na wypoczynek w kabinie były montowane na jej dachu nadbudówki z tworzywa sztucznego, co było rozwiązaniem pozostawiającym wiele do życzenia w kwestiach związanych z bezpieczeństwem. Volvo zdecydowało, że chce zaoferować bezpieczniejsze i bardziej komfortowe rozwiązanie. 

Przewidywania Volvo, co do niskiej sprzedaży zostały szybko obalone. Kabina Globetrotter spotkała się z zapotrzebowaniem na poziomie, którego nikt nie był w stanie przewidzieć. Volvo, zamiast realizacji niszowych dostaw, zapoczątkowało całkowicie nowy rynek.

Dzisiejsza kabina powstaje

W 1980 roku Volvo, jako pierwsza firma, przedstawiło rewolucyjną koncepcję rozwoju prac nad projektowaniem kabiny samochodu ciężarowego. Zamiast oparcia projektu na koncepcji pojazdu ciężarowego, kabina została opracowana z uwzględnieniem kwestii istotnych z punktu widzenia kierowcy. W ramach realizacji tego projektu zbudowano makietę wnętrza kabiny, która prezentowana była na wystawach samochodów ciężarowych na całym świecie.

Ponad 2000 kierowców, którzy siedząc we wnętrzu makiety i wyrażając swoją opinię w ankiecie dotyczącej różnych aspektów związanych z samochodem ciężarowym, a także tego, jak, ich zdaniem, winno wyglądać środowisko pracy kierowcy, przyczyniło się do powstania nowego projektu kabiny. Po 11 latach prac nad rozwojem produktu, nowa kabina Globetrotter została wprowadzona, a jej prezentacja odbyła się wraz z premierą rynkową pojazdów serii Volvo FH w 1993 roku.

"Nie ma wątpliwości, co do tego, że kabina Globetrotter odegrała kluczową rolę w sukcesie Volvo na przestrzeni lat. Bezpieczeństwo było zawsze jedną z kluczowych wartości Volvo, a to jest właśnie jeden z głównych dowodów na to, że nasze wysiłki na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa opłacają się", powiedział Claes Nilsson, Prezes Europejskiej Dywizji Volvo Trucks. 

Kabina Globetrotter jest od tego czasu nieustannie poddawana szczegółowym analizom i udoskonaleniom.  W 1996 roku Volvo zaprezentowało kabinę Globetrotter XL, a wraz z nią, pierwszy pojazd ciężarowy oferujący możliwość przyjęcia postawy wyprostowanej w kabinie, której wysokość wynosiła 193 cm. W 2002 roku otoczenie kierowcy w kabinie zostało wyposażone w nowe fotele i nowa deskę rozdzielczą, natomiast w 2008 roku wprowadzony został nowy system audio-wideo. Inne, nowe elementy wówczas wprowadzone to leżanka oferująca różne możliwości jej składania oraz dostępny jako opcja, obracany fotel pasażera.

Przyszłość

Aktualnie obowiązujące przepisy nie zezwalają na zmiany wymiarów zewnętrznych kabiny samochodu ciężarowego. Tym nie mniej, nieustannie wprowadzane są zmiany ukierunkowane na jeszcze lepsze wykorzystanie dostępnej przestrzeni i dostosowanie kabiny Globetrotter do nowych regulacji prawnych.

„Koncepcja na jakiej opiera się kabina Globetrotter to połączenie rozwiązań proponowanych przez kierowców oraz optymalizacja zakresu działań mających na celu zaoferowanie bezpiecznego i komfortowego środowiska pracy i odpoczynku w ograniczonej przestrzeni - prace te nadal są kontynuowane," powiedział Rikard Orell, dyrektor ds. konstrukcji w Volvo Trucks. „Równie ważną jest możliwość zaoferowania zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i komunikacji. Dzięki skandynawskiemu wzornictwu, koncentrującemu się przede wszystkim na kwestiach związanych z kształtem, funkcjonalnością i jakością, koncepcja na której opiera się kabina Globetrotter zapewni jej sukces również w przyszłości".

Kamienie milowe:

1979:   Powstaje pierwsza kabina Globetrotter. Volvo jest pierwszym producentem oferującym kompletne rozwiązanie w zakresie komfortu jazdy i odpoczynku w samochodzie ciężarowym.

1993:   Nowa wersja kabiny Globetrotter wchodzi na rynek wraz z premierą rynkową pojazdów serii Volvo FH i szybko staje się najlepiej sprzedającą się kabiną Volvo.

1996:   Na rynek wprowadzona jest kabina Globetrotter w wersji XL, w której wysokość wnętrza kabiny, wynosząca 193 cm, pozwala na przyjęcie postawy wyprostowanej.

2002:   Otoczenie kierowcy jest udoskonalone poprzez wprowadzenie nowej deski rozdzielczej i nowych foteli.

2008:   Dzięki dalszym udoskonaleniom, kabina staje się jeszcze bardziej przestronna. Zmodernizowany zostaje system audio-wideo oraz wprowadzona zostaje nowa leżanka, którą można przekształcić w fotel. Nowością, oferowaną jako opcja, jest obracany fotel pasażera.

2009-06-15

Austria zwycięzcą VISTY 2009

Pochodzący z Austrii zespół o nazwie Impact zwyciężył w finale ...

Pochodzący z Austrii zespół o nazwie Impact zwyciężył w finale rozegranego w dniu 11 czerwca konkursu VISTA 2009. Z 3455 zespołów reprezentujących 70 krajów, tylko 28 przeszło do finałowej rozgrywki, jaka miała miejsce na terenie Centrum Szkoleniowego Volvo Trucks w Göteborgu, w Szwecji. W jej trakcie Austriacy wykazali się imponującymi umiejętnościami zarówno praktycznymi, jak i teoretycznymi, zdobywając mistrzowski tytuł w konkursie VISTA 2009.

Miesiące przygotowań i tygodnie oczekiwań skończyły się, gdy 28 zespołów z 26 krajów spotkało się w finale największego w świecie konkursu dla personelu punktów serwisowych. W jego trakcie poddane one zostały prawdziwej próbie umiejętności w ciągu dnia,  a wieczorem Austria okazała się być zwycięzcą.

"To bardzo zadziwiające uczucie zwyciężyć w tak prestiżowym konkursie, dlatego kiedy Staffan Jufors, Dyrektor Generalny Volvo Trucks wyczytał nasze nazwiska wskazując tym samym na nas, jako zwycięzców, pomyśleliśmy, że to z pewnością jakaś pomyłka," powiedział  Michael Marck, kapitan austriackiego zespołu.

 VISTA 2009 rozpoczęła się we wrześniu 2008 roku, kiedy to rozegrana została pierwsza z trzech rund teoretycznych konkursu, w której do rozwiązania teoretycznego problemu przystąpiło ponad 13 500 uczestników, reprezentujących łącznie 3455 zespołów z 70 krajów.  Po dwóch kolejnych rundach oraz jedenastu rozgrywkach półfinałowych, 28 zespołów podjęło walkę o tytuł w światowym finale w Göteborgu.

 "Wszyscy finaliści to najlepszy w świecie personel punktów serwisowych, co naprawdę było widoczne w trakcie rozgrywek finałowych. Myślę, że każdy, kto w nich uczestniczył czuł olbrzymie skupienie i emocje unoszące się dziś w powietrzu", powiedziała Johanna Lundberg, główny menedżer projektu VISTA.

Staffan Jufors, Prezes i Dyrektor Generalny Volvo Trucks, wręczył trofeum zwycięskiemu zespołowi, będąc pod wrażeniem tegorocznego finału.

"Kiedy odwiedziłem dziś miejsce finałowych rozgrywek, byłem pod wrażeniem entuzjazmu, pełnego zaangażowania i pracy zespołowej. Wszystkie 28 zespołów, które są tu dziś obecne, zasługuje na miano zwycięzcy mistrzostw VISTA 2009", powiedział.

"VISTA to nie tylko konkurs i szkolenie dla naszego personelu serwisowego. To także doskonały sposób na rozwój kompetencji w Volvo Trucks. Zawody te to setki tysięcy godzin poświęconych na szkolenia, co, miejmy nadzieję, zainspiruje całą naszą organizację serwisową do dążenia do doskonałości".

Dumni zwycięzcy z zespołu Impact nie mieli wątpliwości, co było głównym czynnikiem, który zadecydował o ich zwycięstwie w finale konkursu VISTA 2009.

"Ciężko na to pracowaliśmy, przygotowując się do kolejnych etapów, aż po finał. Wiele się również nauczyliśmy i już czekamy na możliwość obrony tytułu, tu w Göteborgu, w 2011 roku".

2009-06-12

Najmocniejszy na świecie samochód ciężarowy.

Bramy fabryki otwierają się i ukazuje się w nich pierwsze Volvo FH16 700.

Bramy fabryki otwierają się i ukazuje się w nich pierwsze Volvo FH16 700. Tore Aase z Norwegii oczekuje na odbiór najmocniejszego na świecie samochodu ciężarowego produkowanego seryjnie. W górzystym terenie zachodniego wybrzeża Norwegii, moc, jaką oferuje pojazd znajdzie właściwe zastosowanie.

Pojazd będzie eksploatowany w transporcie długodystansowym, w zachodniej części Norwegii i będzie przewoził wyposażenie dla przemysłu naftowego. Moc 700 KM i potężny moment obrotowy 3150 Nm to parametry, z których zrobiony zostanie właściwy użytek.

"Powodem, dla którego zdecydowaliśmy się na wybór Volvo FH16 700 jest fakt, iż transportujemy ładunki o wadze nawet do 50 ton. Drogi, po których jeździmy, są często bardzo wąskie i występują na nich, niekiedy na trasie o długości kilku nawet kilometrów, nierówności terenu o nachyleniu od 6 do 10%, a więc nigdy nie można powiedzieć, że moc pojazdu jest zbyt duża", mówi Tore Aase, właściciel firmy transportowej Spesial og Tungtransport AS, zlokalizowanej w miejscowości Förde, 170 km na północ od znajdującego się na zachodnim wybrzeżu Norwegii miasta Bergen.  

Wyższa prędkość średnia
Tore Aase spędza do 200 dni w roku w drodze, a trasy, jakie pokonuje wzdłuż wymagającego, zachodniego wybrzeża Norwegii pozwalają na przetestowanie możliwości pojazdu w pełni.
"Z nowym samochodem ciężarowym o mocy 700 KM będę mógł utrzymywać o wiele wyższe prędkości średnie na długich stromych pochyłościach. Bardzo ważny jest dla mnie również I-Shift - nie musząc nieustannie zmieniać biegów, moja praca za kierownicą zostanie znacznie ułatwiona. Jestem kierowcą samochodów ciężarowych od połowy lat 70. i zaczynam już odczuwać pewne dolegliwości, a jedną z nich jest ból w łokciu".

Zapytany o to, jak jego koledzy zareagują na fakt, iż jest on pierwszym klientem, który zasiądzie za kierownicą najmocniejszego na świecie samochodu ciężarowego, Tore Aase odpowiada z uśmiechem: ‘No cóż, zostanę leaderem, a ten pojazd z pewnością będzie przyciągał sporą uwagę!"

Orurowanie dla ochrony przed łosiami
Nowy pojazd wejdzie do eksploatacji pod koniec lipca. Do tego czasu, zostanie wyposażony w szereg akcesoriów, w tym w specjalne osłony rurowe zderzaka przedniego, w rodzaju tych, jakie w Australii stosowane są dla ochrony przed kangurami. Nie dlatego, że kangury są powszechnym widokiem na norweskich drogach, ale region ten obfituje w zwierzynę taką jak jelenie, łosie i renifery.

Tore Aase jest lojalnym klientem Volvo, który użytkuje pojazdy jednego producenta od 18 już lat.

"Próbowałem również pojazdów innych marek, ale pozostałem przy Volvo. Jednym z ważnych powodów jest fakt, że mogę liczyć na doskonałą obsługę ze strony mojego lokalnego dealera".
 
Niezrównane osiągi i ekonomika paliwowa
Volvo FH16 o mocy 700 koni mechanicznych to najmocniejszy na świecie samochód ciężarowy. Został on zbudowany do realizacji najbardziej wymagających zadań transportowych. Pomimo mocy 700 KM, ani poziom emisji spalin, ani zużycie paliwa, nie uległy podwyższeniu. Wręcz przeciwnie, emisja tlenków azotu została obniżona o 40% w stosunku do poprzedniego modelu, a więc nowy pojazd spełnia wymagania nadchodzącej normy emisji spalin Euro 5.
 
"Volvo FH16 700 to jedyny taki pojazd w  swojej klasie na światowym rynku samochodów ciężarowych. Oferuje wyjątkową kombinację doskonałych osiągów i wysokiej ekonomiki paliwowej. Już dotychczas odnotowaliśmy duże zainteresowanie nowym modelem wśród klientów realizujących szczególnie wymagające zadania transportowe", powiedział Claes Nilsson, Prezes Europejskiej Dywizji Volvo Trucks.

Produkowane w fabryce w Tuve
Nowe Volvo FH16 700 jest produkowane w znajdującym się na obrzeżach Göteborga zakładzie produkcyjnym w Tuve, który ma nadzieję, że nowy model okaże się sukcesem.
"Jesteśmy naprawdę dumni z faktu, że powierzono nam zadanie produkcji i dostawy najmocniejszego na świecie samochodu ciężarowego. Przekazanie kluczyków naszemu pierwszemu klientowi, to przełomowe wydarzenie, które dobrze wróży nam na przyszłość', powiedział Johan Jinhage, Dyrektor fabryki Volvo Trucks w Tuve.


Specyfikacja silnika:
Typ silnika: D16G700 EU5SCR-M 
Maksymalna moc silnika 700 KM (515 kW) przy 1550-1800 obr/min 
Maksymalna prędkość obrotowa 2000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 3150 Nm  przy 1000-1550 obr/min
Pojemność skokowa 16.1 dm3
Stopień sprężania 17.3:1
Moc hamulca wydechowego 230 kW przy 2200 obr/min
Moc hamulca silnikowego (VEB+)* 425 kW przy 2200 obr/min
Masa silnika ok.1325 kg
* VEB+ jest dostępny jako opcja.

 

2009-05-06

Raben kupuje DAFy z silnikami EEV

 14 pojazdów DAF XF105 z silnikami EEV ...

 Firma ESA Trucks  Poznań, dealer DAF Trucks Polska, realizuje kontrakt na sprzedaż 14 pojazdów DAF XF105 z silnikami EEV dla firmy Raben Transport. Pierwsza partia pojazdów została odebrana przez Raben Transport w kwietniu 2009 r.

 Pojazdy DAF FAR XF 105 410 Space Cab (podwozie pod zabudowę 6x2) z silnikami o mocy 410 KM wyposażone są w ekstra-czyste silniki spełniające normę emisji spalin EEV, wyższą niż obecnie obowiązujące przepisy.
Silniki te charakteryzują się wartościami emisji niższymi nawet od niezwykle wysokich wymagań normy Euro 5, która obowiązywać będzie od 1 października 2009 roku. Przy zastosowaniu technologii DAF SCR w połączeniu z pasywnym filtrem sadzy, ilość cząstek została znacznie zmniejszona, dzięki czemu silniki DAF EEV mają wartości emisji mniejsze nawet niż silniki zasilane gazem, dla których norma EEV została stworzona.
To pierwszy tak duży kontrakt firmy ESA na sprzedaż pojazdów z nowymi, wyposażonymi w proekologiczne rozwiązania silnikami. Nabywcą został Raben Transport, należący do Raben Group, jednego z najbardziej liczących się dostawców usług logistycznych w Polsce, Europie Centralnej i Wschodniej.

 ESA Trucks Poznań Sp. z o.o. jako autoryzowany dealer sprzedaży i serwisu samochodów ciężarowych marki DAF działa na terenie województw wielkopolskiego i lubuskiego od 2006 roku. Firma należy do Grupy ESA, holenderskiego przedsiębiorstwa, które powstało w 1927 roku.

źródło: daftrucks.pl

2009-05-06

Autobus nr 5000 wyjechał z fabryki Solaris Bus & Coach S.A.

Nowoczesny, niskopodłogowy autobus miejski Solaris Urbino 12 ...

Dzisiaj 5-tysięczny autobus wyjechał z fabryki Solaris Bus & Coach S.A. w podpoznańskim Bolechowie. Nowoczesny, niskopodłogowy autobus miejski Solaris Urbino 12, przekazano klientowi z Koziegłów k/Poznania. W maju br. przypada także 10 rocznica wprowadzenia na rynek najpopularniejszej w Polsce marki autobusu miejskiego - Solaris Urbino.

Wyjątkowy w historii firmy autobus trafił do Przedsiębiorstwa Wielobranżowego „Transkom” z Koziegłów koło Poznania. Przewoźnik współpracuje z Solarisem od 1998 roku, a nowy pojazd będzie już 10 autobusem tej marki w jego flocie.

Marian Szymański, Prezes Zarządu „Transkomu”, odebrał kluczyki do 5000-tysięcznego autobusu z rąk Krzysztofa Olszewskiego, Przewodniczącego Rady Nadzorczej Solaris Bus & Coach S.A.

„Autobusy produkowane przez firmę Solaris uważam za najlepsze w swojej klasie, a posiadać egzemplarz numer 5000 to wyjątkowe wyróżnienie. Mimo, że nie jesteśmy największym klientem tej firmy to z pewnością zapisaliśmy się w jej historii” - skomentował Marian Szymański, prezes firmy Transkom.

„Dzisiejsza uroczystość pokazuje jak szybko rozwinęła się nasza firma w ciągu ostatnich trzynastu lat. Kiedy zaczynaliśmy naszą działalność w 1996 roku zatrudnialiśmy 36 osób, które w pierwszym roku funkcjonowania fabryki wyprodukowały 56 pojazdów. Dzisiaj zatrudniamy blisko 1600 osób i produkujemy rocznie ponad 1000 Solarisów. Nasze autobusy jeżdżą w 20 krajach na świecie od północnej Norwegii po Zjednoczone Emiraty Arabskie. Marka Solaris Urbino, którą wprowadziliśmy na rynek 10 lat temu wypracowała sobie już znakomitą renomę na europejskim rynku autobusowym i plasuje się w czołówce jeśli chodzi o jakość, niezawodność i nowoczesność” – powiedział Krzysztof Olszewski, Przewodniczący Rady Nadzorczej Solarisa.

Solaris jest także jednym z liderów innowacyjności w swojej branży. W 2006 roku polska firma, jako pierwsza w Europie wprowadziła do seryjnej produkcji autobus z napędem hybrydowym – Solaris Urbino 18 Hybrid. Dzięki zastosowaniu nowoczesnej technologii, pojazd zużywa o 24% paliwa mniej w porównaniu z tradycyjnymi autobusami. Jest także bardzo ekologiczny, emitując aż o 78% procent mniej zanieczyszczeń. Pojazdy hybrydowe marki Solaris jeżdżą już w Polsce, w Niemczech, Szwajcarii i Francji.

W chwili obecnej Solaris Bus & Coach S.A. rozpoczął prace badawcze-rozwojowe nad autobusem z napędem elektrycznym, który zupełnie wyeliminuje emisję spalin.

Ponadto w 2009 roku spółka zamierza poszerzyć swoją działalność o produkcję pojazdów szynowych. W bieżącym roku odbędzie się premiera, nowoczesnego, niskopodłogowego tramwaju marki Solaris Tramino.

Autobus nr 5000

Autobus nr 5000 opuszczający fabrykę w podpoznańskim Bolechowie to nowoczesny i ekologiczny Solaris Urbino 12 wyposażony w silnik spełniający rygorystyczne normy emisji spalin Euro 5. O komfort w gorące dni zadba klimatyzacja miejsca pracy kierowcy i przestrzeni pasażerskiej. Z kolei system monitoringu pozwoli podróżnym poczuć się bezpiecznie. Równie ważnym elementem bezpieczeństwa są zastosowane tylne lampy typu LED, gwarantujące bardzo dobrą widoczność oraz długą, bezawaryjną pracę. Informacje o trasie i kolejnych przystankach można odczytać na 19 calowym ekranie wewnątrz pojazdu będącego częścią systemu informacji pasażerskiej. Standardem we wszystkich pojazdach marki Solaris, jest rampa dla wózków inwalidzkich czy funkcja przyklęku umożliwiająca dodatkowe obniżenie wejścia do autobusu dla podróżnych oczekujących na przystankach.

10 lat Solarisa Urbino

Premiera Solarisa Urbino odbyła się w maju 1999 roku na targach motoryzacyjnych w Poznaniu. Polska, nowoczesna konstrukcja niskopodłogowego autobusu miejskiego, od samego początku spotkała się z uznaniem klientów. W ciągu ostatnich dziesięciu lat autobusy i trolejbusy marki Solaris, zdobyły klientów w 20 państwach, w blisko trzystu miastach, między innymi w: Atenach, Berlinie, Rzymie, Strasburgu, Sztokholmie, Tallinie, Warszawie, czy Wilnie. Od momentu swojej premiery rodzina Solarisów Urbino znacznie powiększyła się. Obecnie pod tą nazwą dostępne są pojazdy o długości od 8,6 metra, poprzez autobusy 10, 12 i 15 metrowe aż do najdłuższych 18-metrowych przegubowców.

Wszystkie autobusy tej marki łączy jeden symbol, zielony jamnik, który jest już doskonale rozpoznawalny w Polsce i w Europie. Jego pomysłodawczynią była Solange Olszewska, współzałożyciel firmy i obecny Prezes Zarządu spółki. „Jako osoba odpowiedzialna m.in. za wizerunek firmy myślałam nad symbolem, który na pierwszy rzut oka odróżniałby nasze autobusy od pojazdów konkurencji. Zielony jamnik nadaje się do tego doskonale: jest długi jak autobus, ma krótkie łapki, bo nasze autobusy są niskopodłogowe, niewiele je, bo nasze autobusy są ekonomiczne, jest zielony, bo produkowane przez nas autobusy są przyjazne środowisku i przede wszystkim jest oddany swojemu panu, tak jak my naszym klientom” – opisuje ideę zielonego jamnika Solange Olszewska.
 
Autobusy marki Solaris były wielokrotnie nagradzane w motoryzacyjnych konkursach branżowych w Polsce i zagranicą. Jednym z najcenniejszych wyróżnień, był tytuł wicemistrza w konkursie „Bus of The Year” na najlepszy autobus miejski w Europie w roku 2004.

Solaris Bus & Coach S.A. – podsumowanie ubiegłego roku

W roku 2008 Solaris kolejny raz z rzędu został liderem polskiego rynku autobusów. Krajowa sprzedaż Solarisa wyniosła aż 480 pojazdów i była najwyższa w historii spółki. Rekordowo wysoka była również sprzedaż eksportowa. Poza granice Polski z fabryki w Bolechowie wyjechało 557 Solarisów. Łączna sprzedaż wyniosła 1037 pojazdów i w porównaniu z rokiem 2007 wzrosła o 335 sztuk (o 47%).

„Udało nam się osiągnąć planowany cel w postaci sprzedaży na poziomie ponad tysiąca sztuk autobusów. W tym roku stawiamy poprzeczkę jeszcze wyżej, zakładając że dostarczymy naszym odbiorcom około 1200 pojazdów. Już teraz znając nasz plan produkcji na najbliższe miesiące mogę stwierdzić, że jest to cel ambitny ale zarazem realistyczny” – ocenia Krzysztof Olszewski Przewodniczący Rady Nadzorczej Solaris Bus & Coach S.A.

Na uwagę zasługuje również fakt, że w ubiegłym roku Solaris sprzedał pięć autobusów hybrydowych, do Bremy, Hanoweru, Monachium, Glonn-Schlacht i Poznania. W ten sposób Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu, stało się pierwszym użytkownikiem autobusu hybrydowego w Polsce. Jeszcze pod koniec minionego roku firma podpisała kolejne kontrakty na dostawę autobusów hybrydowych, między innymi do Strasburga we Francji.

W Polsce Solaris kolejny rok z rzędu zajął pozycję lidera. Sprzedaż na poziomie 480 pojazdów, dała firmie aż 30% udział w całkowitym rynku autobusowym. Rozpatrując tylko segment autobusów miejskich przewaga Solarisa nad konkurentami była jeszcze większa.
Aż 53% nowych autobusów miejskich kupionych w ubiegłym roku w Polsce, było oznaczonych znakiem zielonego jamnika.

W roku 2008 przychody firmy Solaris przekroczyły miliard i wyniosły 1 055 479 tysięcy złotych. Jest to w porównaniu z rokiem 2007 wzrost o 341 milionów złotych. Stan zatrudnienia
na koniec roku 2008 to ponad 1500 osób. Oznacza to, że w podsumowywanym okresie Solaris stworzył ponad 200 nowych miejsc pracy.

Informacje o firmie Solaris Bus & Coach

Solaris Bus & Coach jest liczącym się w Europie polskim producentem autobusów miejskich Solaris Urbino, trolejbusów Solaris Trollino, autobusów turystycznych Solaris Vacanza oraz autobusów specjalnych. Od momentu uruchomienia produkcji w 1996 roku firma wyprodukowała ponad 5000 autobusów, które jeżdżą po drogach 20 krajów.
Solaris Bus & Coach jest firmą rodzinną. Założycielami i właścicielami firmy są Solange i Krzysztof Olszewscy. W 1996 roku utworzyli fabrykę autobusów w Bolechowie pod Poznaniem. Firma wprowadziła autobusy niskopodłogowe na rynek polski i w krótkim czasie zdobyła pozycję lidera w tym segmencie. Od 2000 roku firma prowadzi sprzedaż eksportową. Solaris Bus & Coach od początku działalności dynamicznie się rozwija i powiększa swoją paletę o kolejne modele autobusów opartych na najnowocześniejszych rozwiązaniach. W 2004 roku Solaris Urbino zajął drugie miejsce w prestiżowym konkursie
na najlepszy autobus miejski Europy „Bus of the Year”. W 2006 Solaris wprowadził na rynek pierwszy w Europie seryjnie produkowany autobus z napędem hybrydowym – Solaris Urbino 18 Hybrid.

żródło: solarisbus.pl

2009-05-06

Finaliści największych światowych zawodów dla personelu punktów serwisowych wyłonieni

VISTA - ogólnoświatowa konkurencja, a jednocześnie program szkoleniowy ...

VISTA - ogólnoświatowa konkurencja, a jednocześnie program szkoleniowy dla personelu punktów serwisowych Volvo Trucks i Volvo Buses przeszły właśnie fazę półfinałową. W jej wyniku, 28 zespołów z 26 krajów zakwalifikowało się do udziału w rozgrywce finałowej, zaplanowanej na czerwiec w Göteborgu.

 Po ośmiu miesiącach intensywnych rozgrywek, VISTA 2009 wchodzi w emocjonującą fazę finałową. W momencie, kiedy we wrześniu ubiegłego roku rozpoczynała się pierwsza teoretyczna runda kwalifikacyjna, przystępowało do niej 3500 zespołów z 70 krajów. Po rundzie półfinałowej, obejmującej zarówno zadania teoretyczne, jak i praktyczne, liczba ta została zawężona do 28 najlepszych zespołów z całego świata, które obecnie przygotowywują się do wzięcia udziału w ostatecznej finałowej rozgrywce w Göteborgu, która odbędzie się w dniu 11 czerwca.
Volvo organizuje zawody dla personelu punktów serwisowych od ponad 50 już lat. Ogólnoświatowa konkurencja pod nazwą VISTA, której uczestnikami są przede wszystkim mechanicy, pracownicy działów części zamiennych oraz osoby zajmujące się obsługą wniosków gwarancyjnych, to największe tego typu zawody w świecie, organizowane cyklicznie, co dwa lata.
Rozgrywki finałowe to cały dzień trudnych testów praktycznych, w których praca zespołowa, wiedza techniczna oraz umiejętność rozwiązywania problemów przy użyciu systemów Volvo w zakresie obsługi serwisowej i części zamiennych, są istotnymi czynnikami dla odniesienia sukcesu. 
Johanna Lundberg, główny menedżer projektu VISTA była obecna podczas niektórych z rozgrywek półfinałowych i potwierdza istnienie w zespołach ducha uczciwej rywalizacji, a jednocześnie ostrej walki konkurencyjnej o każdy przyznawany punkt.
"W wielu zespołach mieliśmy do czynienia z udziałem zarówno młodych, jak i starszych uczestników. W trakcie konkurencji, starsi i bardziej doświadczeni członkowie zespołów pełnili rolę mentorów, dzielących się swoją wiedzą i doświadczeniem w celu osiągnięcia przez zespół jak najlepszego rezultatu. Przypatrywałam się zmaganiom pochodzącego z Ukrainy zespołu pod nazwą „Concorde" i byłam pod wrażeniem panującego wśród nich ducha pracy zespołowej, który towarzyszył im w trakcie półfinałów. Wszyscy członkowie zespołu wykazali się dużą koncentracją i nastawieniem na współpracę przy rozwiązywaniu poszczególnych problemów - w rzeczywistości to właśnie ten zespół okazał się zwycięzcą w półfinałach swojego regionu". 
Staffan Jufors, Prezes i Dyrektor Generalny Volvo Trucks podkreśla, że VISTA to wyjątkowo ekscytująca konkurencja, zwracając jednocześnie uwagę na fakt, że jest to ważne wydarzenie z punktu widzenia rozwoju kompetencji wszystkich uczestników konkursu.
"Traktujemy VISTĘ, jako bardzo obszerny i ważny program szkoleniowy. Według naszych obliczeń, VISTA 2009 to ponad 300 000 godzin poświęconych na szkolenia, obejmujące swoim zasięgiem większość z naszego personelu serwisowego na całym świecie".
"VISTA przyczynia się również do podniesienia statusu zawodowego personelu zajmującego się obsługą klientów w naszych serwisach i w ten sposób pomaga nam w pozyskaniu najbardziej utalentowanych pracowników do naszych punktów serwisowych. Wreszcie, VISTA wpływa również na poprawę jakości naszej obsługi serwisowej i pozytywnie wpływa na podniesienie naszych kompetencji, jako dostawcy kompletnych rozwiązań transportowych". najbardziej utalentowanych pracowników do naszych punktów serwisowych. Wreszcie, VISTA wpływa również na poprawę jakości naszej obsługi serwisowej i pozytywnie wpływa na podniesienie naszych kompetencji, jako dostawcy kompletnych rozwiązań transportowych".

żródło: volvo.com

 

2009-04-23

Volvo FL zdobywcą tytułu Samochód Flotowy Roku w Polsce

 Pojazd Volvo FL uhonorowany został tytułem Samochodu Flotowego Roku 2009 ...

Podczas uroczystej gali Fleet Awards Polska, jaka odbyła się wczoraj w Warszawie, pojazd Volvo FL uhonorowany został tytułem Samochodu Flotowego Roku 2009, w kategorii Samochód Ciężarowy. Plebiscyt Fleet Awards Polska zorganizowały Fleet Management Institute i magazyn FLOTA.

Plebiscyt ma na celu wyłonienie najlepszych na rynku pojazdów głównie w opinii osób odpowiedzialnych za wybór i kupno samochodów do firmowych flot. W trakcie trwającego trzy miesiące plebiscytu głosy były gromadzone również w drodze internetowego głosowania, a zorganizowany pod koniec marca Wielki Test Flotowy, w trakcie którego, na specjalnie przygotowanym torze, na lotnisku w Modlinie, testowane były właściwości jezdne pojazdów, podzielonych na 17 kategorii, był ważnym elementem plebiscytu. Wśród zgłoszonych do konkursu o miano Samochodu Flotowego Roku w kategorii Samochód Ciężarowy pojazdów, znalazły się: Iveco Eurocargo, Mercedes Benz Atego oraz Volvo FL, które zdobyło główną nagrodę.
Samochód ciężarowy Volvo zdobywa tytuł “Samochód Flotowy Roku” w plebiscycie Fleet Awards Polska już po raz trzeci, a Volvo FL jest zwycięzcą drugi rok z rzędu. W roku 2007, zdobywcą trofeum był pojazd Volvo FH.
“Cieszymy się bardzo, że tytuł Samochodu Flotowego Roku przyznany został naszemu pojazdowi z serii Volvo FL. Fakt ten potwierdza, że Volvo Trucks dysponuje silną ofertą również w segmencie pojazdów do lżejszych zastosowań, takich jak np. dystrybucja lokalna i regionalna”, powiedział Pontus Stenberg, Dyrektor Generalny Volvo Truck Center Polska.

źródło: volvo.com

 

2009-04-22

MAN Nutzfahrzeuge otrzymało duże zlecenie na 400 autobusów dla Abu Dhabi

 Departament transportu z Abu Dhabi zamawia autobusy MAN.

MAN Nutzfahrzeuge poprzez zamówienie dla Abu Dhabi może być dumny z realizacji swojej międzynarodowej strategii wzrostu. Spółka-córka MAN, z siedzibą w Dunaju dzięki współpracy z tamtejszym importerem MAN, firmą Darwish Bin Ahmed & Sons Company mogła wygrać przetarg ogłoszony przez Departament Transportu w Abu Dhabi. Zlecenie, sięgające setek milionów euro obejmuje łącznie 400 niskopodłogowych autobusów miejskich i autobusów międzymiastowych.

Zamówienie obejmuje 250 niskopodłogowych autobusów miejskich MAN Lion’s City oraz 150 międzymiastowych, 13 metrowych, dwuosiowych MAN Lion’s Regio. Dostawy rozpoczną się jeszcze w kwietniu 2009. Wszystkie pojazdy wyposażone będą w wysoko wydajną klimatyzacją oraz w silniki MAN D20 Common Rail, z bezobsługowym i niewymagającym stosowania dodatków systemem oczyszczania spalin MAN PURE DIESEL®.

Departament Transportu Abu Dhabi był zachwycony, mającą miejsce w Dubaju, prezentacją prototypowych pojazdów, ich technologią i wzornictwem: „Firma MAN, to dla nas niezawodny i innowacyjny partner w realizacji naszego szeroko zakrojonego projektu z zakresu transportu publicznego“, powiedział Saeed Mohammed Al-Hameli, dyrektor Biura Transportu Zbiorowego w Departamencie Transportu.

Władze Abu Dhabi zakładają, iż na koniec 2010 roku w ich aglomeracji liczba mieszkańców wyniesie 1,5 miliona, a w roku 2030 będzie ich ok 3,5 miliona. W ramach nowego, jednego z najnowocześniejszych na świecie systemów autobusowych, działają: kierowane komputerowo systemy informacyjne oraz centra kontroli, 37 nowych pętli autobusowych, 6 dużych dworców oraz w pełni klimatyzowane przystanki. Projekt obejmuje również wyznaczenie kilku oddzielnych pasów ruchu w centrum miasta w celu usprawnienia ruchu i rozładowania korków.

Peter Erichreineke, członek zarządu Grupy MAN Nutzfahrzeuge, odpowiedzialny za marketing, sprzedaż i serwis tak skomentował zamówienie: „To duże zlecenie, od naszego wymagającego klienta jest istotnym potwierdzeniem uznawanych na całym świecie naszych wysokich kompetencji technicznych oraz niezawodności naszych silników i autobusów.“ Rynek Środkowego Wschodu jest dla MAN Nutzfahrzeuge istotnym filarem w międzynarodowej strategii wzrostu w sektorze autobusowym. Po tym jak w roku 2006 jako pierwsze dostarczone zostały autobusy dla Kataru i zakończeniu w roku 2007 realizacji pierwszego dużego zamówienia dla Dubaju, zamówienie Abu Dhabi jest kolejnym kamieniem milowym w zdobywaniu tego rynku.

źródło: man-mn.com

2009-04-17

Volvo Trucks umacnia pozycję w branży budowlanej

Z najmocniejszym na świecie samochodem ciężarowym ...

Z najmocniejszym na świecie samochodem ciężarowym, nowymi, jeszcze bardziej ekonomicznymi silnikami oraz skrzynią biegów I-Shift nowej generacji, Volvo Trucks umacnia swoją pozycję w segmencie pojazdów dla branży budowlanej.

 Gama produktowa firmy obejmuje wszystko, począwszy od 12-tonowych samochodów ciężarowych Volvo FL, po flagowy pojazd Volvo FH16 700, znajdujący się w centrum uwagi na stoisku Volvo podczas wystawy Intermat w Paryżu. W trakcie wystawy, rozpoczynającej się w dniu 20 kwietnia, Volvo zaprezentuje również swój doskonale sprzedający się pojazd Volvo FM 8x4 wywrotka.

“Przez ostatnich kilka lat, w naszych działaniach silnie koncentrujemy się na umacnianiu naszej pozycji w segmencie budowlanym, a obecnie dysponujemy bardzo silną kompletną ofertą w tym zakresie”, powiedział Staffan Jufors – Prezes i Dyrektor Generalny Volvo Trucks. „Wraz z nowymi produktami oraz wszechstronnie szkoloną siecią dealerską, mamy doskonałą pozycję do spełnienia oczekiwań naszych klientów w momencie, kiedy rynek ożywi się”.

Mocny i łatwy w prowadzeniu
Nowe Volvo FH16 700 już wzbudziło duże zainteresowanie wśród wielu klientów z branży budowlanej. Z silnikiem o mocy 700 KM i momencie obrotowym 3150 Nm oferuje wszystko, co jest niezbędne do efektywnego transportu ciężkich maszyn i materiałów budowlanych. Volvo FH16 700 jest wyposażone w zautomatyzowany układ zmiany biegów I-Shift, który czyni kierowanie pojazdem łatwiejszym oraz poprawia ekonomikę paliwową. Najnowsza generacja I-Shift posiada wiele nowych funkcji, które zaprojektowane zostały specjalnie z myślą o eksploatacji pojazdu w segmencie budowlanym. Należą do nich funkcja ułatwiająca ruszanie z miejsca w trudnych warunkach jazdy oraz możliwość przełączenia na program ekonomiczny, oferujący oszczędne zużycie paliwa.

Coraz więcej klientów wybiera I-Shift
“Obecnie, ponad 30% wszystkich pojazdów, jakie dostarczamy dla segmentu budowlanego jest wyposażonych w I-Shift i udział ten cały czas rośnie”, mówi Gunnar Eliasson, menedżer odpowiedzialny za obszar pojazdów budowlanych w Volvo Trucks. “Użytkownicy cenią sobie komfort jazdy, jaki oferuje I-Shift, a z nowymi funkcjami będzie on jeszcze silniejszą alternatywą dla pojazdów budowlanych.”

Zużycie paliwa niższe o 3%
Nowy I-Shift jest również jednym z ważniejszych komponentów w doskonale sprzedającym się pojeździe Volvo FM 8x4 wywrotka, który to pojazd jest również eksponowany na wystawie Intermat. Pojazd wyposażony jest w nowy, 13-litrowy silnik, oferujący jeszcze lepszą ekonomikę paliwową. Połączenie tych komponentów, oferuje do 3% niższe zużycie paliwa przez pojazd, w porównaniu do poprzedniego układu napędowego (Euro 5 Incentive). Do trochę lżejszych zadań, realizowanych przez pojazdy takie jak betonomieszarki, Volvo FM jest dostępne w wersji zoptymalizowanej pod kątem masy pojazdu i zużycia paliwa, wyposażonej w silnik 11-litrowy. Model ten również oferuje zużycie paliwa o kilka procent niższe w stosunku do jego poprzednika.

Zarówno samochody ciężarowe, jak i maszyny budowlane
Na wystawie Internat, Volvo Trucks jest obecne na stoisku, które dzieli z siostrzaną firmą Volvo Construction Equipment.

“Razem posiadamy niezrównane doświadczenie w segmencie pojazdów dla branży budowlanej i naprawdę szeroką gamę produktową. W rezultacie, możemy zaoferować naszym klientom rozwiązania w postaci indywidualnie dostosowanych pakietów, zawierających w sobie wszystko, począwszy od koparek i samochodów ciężarowych, po finansowanie i serwis”, mówi Gunnar Eliasson.

źródło: volvo.com

2009-04-09

Zespół Volvo Trucks ds. Badania Przyczyn Wypadków obchodzi 40 rocznicę swego istnienia

Volvo Trucks jest światowym liderem w dziedzinie bezpieczeństwa.

Funkcjonujący w ramach Volvo Trucks Zespół ds. Badania Przyczyn Wypadków, (Accident Research Team), obchodzi 40 –lecie swojego istnienia oraz ciągłej pracy na rzecz bezpieczeństwa. W dużym stopniu, praca Zespołu ds. Badania Przyczyn Wypadków jest fundamentem wysoko cenionej reputacji Volvo Trucks w kwestiach związanych z bezpieczeństwem.

 “Volvo Trucks jest światowym liderem w dziedzinie bezpieczeństwa. Systematyczne oraz profesjonalne działania, jakie prowadzone są przez Zespół ds. Badania Przyczyn Wypadków od czasu jego powołania przed czterdziestu już laty, w dużym stopniu przyczyniły się do osiągnięcia przez nas i utrzymania tej wiodącej pozycji”, powiedział Staffan Jufors, Prezes i Dyrektor Generalny Volvo Trucks.
 
Zespół ds. Badania Przyczyn Wypadków został utworzony przez Volvo Trucks w 1969 roku, a jego celem było zbieranie i analiza danych z wypadków, w których uczestniczyły samochody ciężarowe i których skutkiem były obrażenia fizyczne. Zespół kontynuuje swoje działania dotychczas. Początkowo, zespół działał na zasadzie pełnionych przez cały rok dyżurów, udając się w miejsca wypadków, jakie zdarzyły się w okolicach Geteborga, w celu zapoznania się z faktami i ich udokumentowania. Obecnie, Zespół ds. Badania Przyczyn Wypadków skoncentrował swoją uwagę głównie na analizie nowych typów wypadków. Przez wszystkie lata funkcjonowania Zespołu udało się zebrać tysiące analiz, które z kolei pozwoliły na utworzenie unikalnej bazy ekspertyz i informacji. Jednocześnie, współpraca z innymi krajami i ich władzami zaowocowała wymianą informacji naukowych na wysokim poziomie, co z kolei spowodowało, że prace Volvo przyczyniły się do poprawy bezpieczeństwa pojazdów użytkowych na całym świecie.

Prace Zespołu ds. Badania Przyczyn Wypadków ukierunkowane są zarówno na poprawę bezpieczeństwa czynnego, jak i biernego w samochodach ciężarowych Volvo. Celem działań na rzecz bezpieczeństwa biernego, jest dążenie do zminimalizowania negatywnych skutków wypadków. Bezpieczeństwo aktywne natomiast, oznacza znalezienie odpowiedzi na pytania: jakie są przyczyny wypadków i w związku z tym, co można zrobić, by zminimalizować ryzyko ich wystąpienia. Od lat 70. ubiegłego stulecia, Zespół podkreśla duże znaczenie środowiska pracy kierowcy w dziedzinie bezpieczeństwa czynnego, które to bezpieczeństwo pozostaje wiodącą koncepcją w prowadzonych obecnie badaniach.

“Przebyliśmy długą drogę w dziedzinie bezpieczeństwa biernego w samochodach ciężarowych. W tej chwili koncentrujemy się na kwestiach bezpieczeństwa czynnego oraz na zapobieganiu wypadkom drogowym. Dzieje się tak dlatego, iż zdajemy sobie sprawę z faktu, że, co równie istotne, czynnik ludzki jest przyczyną wielu wypadków”, mówi Anna Wrige, Menedżer Zespołu ds. Badania Przyczyn Wypadków. Kontynuując, mówi:

“Obecnie, podobnie jak w przeszłości, działania Zespołu w sposób bezpośredni przyczyniają się do rozwoju nowych produktów i systemów. Każde nowe rozwiązanie w dziedzinie poprawy bezpieczeństwa, jakie Volvo Trucks prezentuje, jest po części wynikiem prac Zespołu”.


Fakty dot. bezpieczeństwa:
Od czterdziestu już lat, prace Zespołu Volvo Trucks ds. Badania Przyczyn Wypadków, przyczyniają się do rozwoju wielu elementów związanych z bezpieczeństwem. Oto niektóre z przykładów, wskazujących na rozwój osiągnięty dzięki Volvo Trucks. 

1977 Volvo F10/F12 z bezpieczną kabiną, poddaną testom na bezpieczeństwo w szwedzkiej próbie zderzeniowej i wyjątkowej próbie kolizji z barierą; kabina z pochłaniającą energię ze zderzenia tablicą rozdzielczą oraz nisko osadzonym zderzakiem przednim

1979 Trzypunktowe, bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa z elektroniczna blokadą oraz kierownica pochłaniającą energię ze zderzenia

1985 Wprowadzenie na rynek pojazdu Volvo FL, wyposażonego w hamulce typu Z-cam I układ ABS

1994 Poduszka powietrzna

1996 Przednia Belka Przeciwnajazdowa (FUPS – Front Underrun Protection System)

1998 Hamulce tarczowe wraz z układem EBS (Electronic Brake System)

2001 Układ Stabilizacji Toru Jazdy ESP (Electronic Stability Program)
 
2003 Aktywny tempomat (ACC- Adaptive Cruise Control)

2005 Montowany fabrycznie, jako opcja, Alcolock

2008 Układ Wspomagania Zmiany Pasa Ruchu. System do wykrywania pojazdów znajdujących się w obszarze martwego pola po stronie pasażera. 
Układ Monitorowania Reakcji Kierowcy (Driver Alert Suport) – system wykorzystujący kamerę monitorującą tor jazdy pojazdu względem poziomego oznakowania drogi. Jeżeli tor jazdy staje się nieregularny, kierowca otrzymuje ostrzeżenie w postaci sygnału dźwiękowego i komunikatu tekstowego. Jeżeli, mimo ostrzeżenia, sytuacja nie ulega poprawie, kierowca otrzymuje nakaz zatrzymania się i odpoczynku.
 ESP (Układ Stabilizacji Toru Jazdy) dostępny również w podwoziach samochodów ciężarowych 6x2 holujących przyczepy.

źródło: volvo.com

strona główna